Slovenija

Kako ukrepati, ko v avtu opazite neodzivno osebo?

Ljubljana, 21. 06. 2023 17.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
A.K., STA, Vesna Petrovič
Komentarji
59

Potem ko je na območju Prebolda v razgretem avtu umrl malček, se vrstijo številna opozorila, da nikoli nikogar ne puščajte v vozilu. Tudi le za trenutek ne! Kaj pa v primeru, če v vozilu opazite neodzivno osebo? Kako pomagati? Lahko razbijete steklo ali boste za škodo odgovarjali?

Otroka nikoli ne pustimo v avtomobilu brez nadzora odrasle osebe. Nikoli ne puščajmo nikogar v zaprtem, parkiranem avtomobilu niti za eno minuto, opozarjajo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje. Prav tako poudarjajo, da v takšnih situacijah ne obsojajmo – večina ljudi je namreč mislila, da se njim to ne more zgoditi, zato ne obsojajmo, ampak preprečimo, pozivajo.

Kako ukrepati?

V primeru, da opazite neodzivno osebo v avtomobilu, nemudom pokličite gasilce na številko 112. Boštjan Žagar, vodja izmene v Gasilski brigadi Ljubljana, pojasnjuje, kako ukrepati: "Če oseba že kaže znake, da je utrujena ali že v tako slabem stanju, da je ogroženo življenje, potem svetujemo, če je možno, da v bližini najde nek predmet, kot je kamen oziroma nek oster predmet, in poskuša steklo, ki je najbolj oddaljeno od te osebe, razbiti, da s tem vzpostavijo cirkulacijo zraka."

Otroci so še posebej ogroženi, saj se njihovo telo segreje tri- do petkrat hitreje kot telo odraslih, njihovo znojenje še ne deluje tako dobro kot pri odraslih.
Otroci so še posebej ogroženi, saj se njihovo telo segreje tri- do petkrat hitreje kot telo odraslih, njihovo znojenje še ne deluje tako dobro kot pri odraslih. FOTO: Adobe Stock

Žagar še svetuje, da v primeru, če sta oseba ali žival zaprti v avtomobilu in kažeta znake življenja, vi pa ste v dvomih, kaj storiti, vseeno pokličite gasilce. "Počakajte, da pridemo na kraj in da vozilo odpremo z minimalno škodo ali brez škode," pravi.

Reševanje življenja ima prednost pred materialno škodo!

Policija pa dodaja, da v primeru, če razbijete steklo na avtu, da bi koga rešili, za povzročeno škodo ne boste odgovarjali, saj ima zdravje oziroma življenje osebe prednost pred materialno škodo.

Kaj storiti, če otrok doživi toplotni udar in je nezavesten?

Če je zunaj 34 stopinj Celzija, se temperatura v avtu po zgolj pol ure povzpne na 50 stopinj, v eni uri pa na 60 stopinj Celzija, kar je za ljudi, še zlasti otroke, lahko usodno. Pediatrinja iz ZD Bežigrad, Alenka Rus, pojasnjuje, da so otroci še toliko bolj ranljivi, saj je otrokova sposobnost ohlajanja zmanjšana, ker je njegova površina proti njegovi masi precej večja, kot je to pri odrasli osebi. Rusova še svetuje, da je vedno bolje, da otroka, ki zaspi v vozilu, zbudimo in vzamemo iz avtomobila, saj to, da spi, še ne pomeni, da je z njim vse v redu.

"Če je otrok nezavesten, ga bomo takoj odmaknili v hladnejši prostor ali senco in opazovali, kako je z njegovim dihanjem, barvo kože, kako se odziva. Če pa otrok ne kaže znakov življenja, potem je treba nemudoma poklicati 112," opozarja pediatrinja.

NIJZ: poleg otroka odložite torbico, telefon ...

Malo odprto okno avtomobila skoraj nič ne vpliva in ne prepreči usodnega segrevanja notranjosti avtomobila, prav tako ne pomaga vnaprejšnje hlajenje avta s klimo, saj je le v nekaj minutah temperatura v avtu enaka kot zunaj in potem le še narašča. 

Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) svetuje, da položimo na sedež poleg otroka predmet, ki ga bomo takoj po prihodu na cilj najprej potrebovali (npr. torbico, telefon, službeno kartico, torbo s telovadno opremo ipd.) in bodimo pozorni, da otrok predmeta ne more doseči in se poškodovati z njim. Na telefonu si lahko nastavimo tudi opomnik, da moramo oddati otroka v varstvo, prav tako pred zapuščanjem avtomobila odprimo zadnja vrata in preverimo, ali je otrok v njem.

Vsi ti nasveti so sicer naleteli na številne kritike, ali smo res prišli tako daleč, da bi prej pozabili otroka kot telefon? Vendar sogovornika opozarjata, da je najbolje, da ne obsojamo, temveč preprečimo. "Vsi starši imamo v nekem trenutku pomislek, da otrok spi, zakaj bi ga zdaj zbudili. Saj bom skočil le za minutko ven, ta minutka pa se lahko raztegne na uro," pravi Žagar. 

Najboljši nasvet tako ostaja: Otrok ali drugih ranljivih oseb, pa tudi živali, nikoli ne puščajte samih v zaprtem in pregretem vozilu!

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (59)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Rde?a pesa in hren
06. 09. 2023 13.07
+1
sorry, ampak če otroka, človeka (no pa tuid npr žival) pozabiš v avtu, potem ti pač ni pomoči. in takega ne obsojat? Prosim, samo s 3,4 promila se mogoče ne zavedaš posledic vse kar je manj pa je res obsojanja vredno
melhijad1
22. 06. 2023 18.57
+1
ce pozabis otroka v avtu....si pač kre.ten...pa ne jokcat z nekimi opravicili...
Hugh_Mungus
22. 06. 2023 16.54
+11
Dol mi visi, tudi če bom moral plačati za razbito steklo. Reševanje življenja ima pač prednost, pa tudi če bi sodišče reklo drugače. Oseba ali žival ujeta v vozilu na soncu terja TAKOJŠNJE reševanje
zurc
22. 06. 2023 14.49
+4
sami popolni superheroji tukaj komentirate,raje pometite pred svojim pragom in boga molite da se vam kaj takega ne zgodi
brusilec
22. 06. 2023 14.57
+6
kratko in jedrnato .. pa ne pozabite upoštevati nasvetov iz članka, da bo možnost manjša. ker ste najbrž pozabili kako je ko si v stresu, po težkem dnevu, neprespani noči..
brusilec
22. 06. 2023 14.19
-5
bi vas rad videl junake .. vidiš avto, razbiješ steklo, poreze otroka po obrazu, mogoče celo po oceh, pol se pa izkaže da je šel starš za 1 minuto v lekarno samo prevzeti zdravilo .. ni vprašanje kdo bo plačal steklo, je pa vprašanje kdo bo placal zdravljenje poskodovanemu otroku.
brusilec
22. 06. 2023 14.37
-5
na papirju noben ne pusti otroka v avtu, vsaj tle ne,..v realnosti je pa že skoraj vsak. . ko že vse spakiras, pa skočiš v hišo po eno stvar .. kaj pa ko stojimo ure na avtocesti ? ma nima vsak avto klime .. pol pa še vsi pametni na ta namig z torbico in telefonom .. ja, vsakem se lahko zgodi.. tako kot je vsak otrok ze tudi padel, se poskodoval zaradi naše storavosti in neprevidnosti. ma tle ste pa same marije .. vsi delamo napake, amoak z takimi clanki in namigi se pa pac pomaga to minimizirati.
zurc
22. 06. 2023 15.03
+2
taki članki so za lačno rajo slabih novic
Hugh_Mungus
22. 06. 2023 16.55
+5
Razbije se steklo najbolj oddaljeno od osebe/živali (da zmanjšamo tveganje za poškodbe).
mmickica
22. 06. 2023 13.58
+10
Zraven otroka odlozimo torbico, telefon,... da ga ne bomo pozabili, ali kako?! Na telefon ali torbico se torej sigurno spomnis, na otroka pa ne??? Nasvet pa tak, da te kap!
brusilec
22. 06. 2023 14.12
+2
ja, ne boš verjel, ampak take tragwdije se dogajajo ker ljudje dobijo telefonske klice, se pogovarjajo, so z glavami drugje .. realnost je taksna, dokler se pa kaj tazga ne zgodi, si sami ne priznamo, ko pa se zgodi je pa to kr neki normalnega...vsi delamo napake, pozabljamo, ce pa ti še ne, pa malce počakaj..
melhijad1
22. 06. 2023 19.02
+1
ne moreš otroka pozabit...pa saj ni stvar,ampak živo bitje....pa j....ite se s temi izgovori
dasmullkind
22. 06. 2023 12.35
+4
Boh pomagi kakšni nasveti.
VoxP
22. 06. 2023 11.46
+9
Prav tako poudarjajo, da v takšnih situacijah ne obsojajmo – ne obsojamo??? Vprašat če so morda pozabili zaradi stresa, nujnosti, za 5 minut pustili TUDI mobi v avtu??? NE. NE KER MOBI POSTAJA BOLJ POMEMBEN. KAJ STA POZABILA NA DOZICO. NE. JE BILO NUJNO SE ZADET. KO PRIČNEMO OPROŠČAT ZA TAKE STVARI POTEM NE SE ČUDIT.
brusilec
22. 06. 2023 14.39
+2
nekaj prebereš pa točno veš kaj se je zgodilo, da sta šla po dozo,.... res si glavca.. ti si en lep primer osebe ki govori na pamet, obsoja brez ene preverjene informacije. pa ju ne branim, vem samo da se bosta sekirala do konca zivljenja.. pa z ali pa brez tvojega pametovanja in obsojanja
tirolec
22. 06. 2023 11.25
+1
Nimam komentarja na to temo...le žalostno...
yss
22. 06. 2023 11.18
+8
Ja,seveda je to za obsojat pa se kako!To je eno najbolj zavrznih dejanj,ki ga lahko stars naredi otroku. Kje pa pise,da ga lahko pozabijo samo v avtu?Kaksna navodila ima NJZ,ko so majhni otroci doma brez varstva,ko ga "pozabijo" v nakupovalnih centrih in se ti izgubijo,ko ga ure cez rok pridejo iskat v vrtec ali solo,ko ga cez pocitnice dajo za ves cas " v varstvo" starim starsem,sami pa gredo na "zasluzen dopust". Ce ne bomo rakega dejanja obsodili potem ni moznosti za spremembe..
brusilec
22. 06. 2023 14.15
+3
najbrž še nisi mama .. marsikater starš prizna da so nekateri otroci drugačni, težki.. sem že slišal tudi od marsikatere pametne mame, vzgojiteljice ki se je zgražala nad takimi starši, zdej je pa sama točno takšna... zarečenega kruha se največ poje. drugace da ne bo pomote .. mamo mi srečo, dva desetletnika ki sta pridna, samostojna kolkr se le da, oziroma smo ful zadovoljni..
periot22
22. 06. 2023 11.06
+9
Socialna v tem primeru je zaspala kot vedno starša odvisneza z več otroki nas denar se tala za lenuhe , lopove in brezdelneže ,mati je bila dan prej na lepotni ubogi otrok je pa moral umreti zaradi malomarnosti,zapret oba do smrti!
Truth
22. 06. 2023 13.03
-6
MojsterSplinter
22. 06. 2023 16.23
+1
Dragica Cegler
22. 06. 2023 10.31
+16
Ni mi jasno,kako je lahko nekdo svetovalec in trosi takšne neumnosti,da najprej pokliči policijo ali gasilce.Najprej se reši iz avta otroka,ne glede na posledice.V tem času,ko razlagaš operaterju kje si in kaj se dogaja je lahki že otrok mrtev.Halo,a ste vi normalni?
Hugh_Mungus
22. 06. 2023 16.57
+0
matdej
22. 06. 2023 10.24
+10
Žalostno do neba,za ubogega fantka…Sploh nimam besed…Lahko samo sklepamo po našem sodstvu,kako se bo to razpletlo…
Donatela01
22. 06. 2023 10.14
+19
Moj vrsti red je: 1. razbijem steklo, pa makar plačam škodo, 2. kličem 112 ali 113. Sekunde so odločilne, ne pa da čakam gasilce, da odprejo avto z minimalno škodo. Haloo!
Apostol1
22. 06. 2023 10.01
+17
Osebno bi jaz naredil takole . Če bi bilo zunaj 30°C in , da bi videl na sedežu neodzivnega otroka ali psa , tisti hip razbijem steklo na avtu in šele nato pokličem policijo.
User1563571
22. 06. 2023 09.49
+9
Nedopustno je tudi, da se zagovarja marsikaj, le poštenih ljudi ne več.
User1563571
22. 06. 2023 09.45
+8
Le do skrajnosti malomaren starš pusti otroka v avtu več ur. Odgovornost je na strani takšnih, ki zagovarjajo, "da se pozaba otroka lahko zgodi" in da kaj takšnega izjavi nekdo, ki je v neki stroki, nedopustno. Tak človek je bi smel podati mnenja, ker bo osebo, ki to stori, že vnaprej zagovoril.
Draža
22. 06. 2023 08.39
+20
Isto sekundo razbiješ steklo in otroka ven,kakšna policija .
proofreader
22. 06. 2023 08.10
+3
CSD spada pod Luko Mesca? Bo odstopil?
Maxx365
22. 06. 2023 16.36
Tudi v času janše in njegovih "strokovnjakov" se je marsikaj dogajalo, a je kdo odstopil?
proofreader
22. 06. 2023 08.07
-11
Tesla ima na ekrenu obvestilo, da je vklopljena klima, da razne Karen ne razbijajo šip.
Hugh_Mungus
22. 06. 2023 16.58
+1
Živali in otrok pač ne puščamo samih v vozilih na soncu